پنج‌شنبه , می 9 2024

ایران رئیس کمیته مدیریت جامعه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه شد

ایران رئیس کمیته مدیریت جامعه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه شد
احمد رضا شرافت نامزد معرفی شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، به ریاست کمیته مدیریت جامعه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه (APT) برگزیده شد.

به گزارش «ایران» در چهل و چهارمین اجلاس کمیته مدیریت جامعه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه (APT)، احمدرضا شرافت نامزد معرفی شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، به اتفاق آرا به ریاست این کمیته برگزیده شد.

کمیته مدیریت جامعه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه (APT) یکی از ارکان مهم و اصلی این سازمان بین المللی است که نقش مهمی در تدوین استراتژی ها و برنامه و بودجه سالانه اتحادیه برعهده دارد؛ پیش از ایران، کره جنوبی عهده دار مدیریت این کمیته بود و روسای قبلی در ادوار پیشین نیز غالبا از کشورهای بانفوذ شرق آسیا در این جایگاه قرار داشتند.

انتخاب نماینده ایران به عنوان رئیس کمیته مدیریت جامعه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه (APT) در اجلاس چهل و چهارم که از ۱۷ تا ۱۹ آذرماه (۷ تا ۱۰ دسامبر) برگزار شد، تحول مهمی در مسیر تاثیرگذاری و ایفای نقش بیشتر کشورمان در جامعه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه محسوب می شود. ۳۸ کشور از سراسر آسیا و اقیانوسیه در این اتحادیه عضو هستند.

هک جدید اطلاعات با فیشینگ صوتی
در یکی از انواع حملات فیشینگ که به شکل تماس صوتی انجام می شود و ویشینگ نام دارد، هکرهای تماس گیرنده با استفاده از روش های مهندسی اجتماعی، کارمندان شرکت های خصوصی و موسسات دولتی را فریب می دهند تا با مراجعه به صفحات لاگین قلابی، اطلاعات ورود شرکت های خود را وارد کنند. به گزارش ایسنا، مهندسی اجتماعی یا social engineering، سوءاستفاده زیرکانه از تمایل طبیعی انسان به اعتماد کردن است که به کمک مجموعه ای از تکنیک ها، فرد را به فاش کردن اطلاعات یا انجام کارهایی خاص متقاعد می کند. بسیاری از حملات مهندسی اجتماعی نیازی به اطلاعات فنی تخصصی ندارند و لازم نیست که یک متخصص رایانه و یک هکر حرفه ای به شما حمله کند، بلکه هر یک از افراد جامعه می تواند نقش یک مهاجم را ایفا کند، بنابراین باید همیشه نسبت به محیط اطراف آگاه بود.

در روش ویشینگ، همچنین هکرهای تماس گیرنده با استفاده از روش های مهندسی اجتماعی کارمندان شرکت های خصوصی و موسسات دولتی را فریب می دهند و از آنها می خواهند تا با مراجعه به صفحات لاگین قلابی وی پی ان های شرکت های خود اطلاعات ورود آنها را وارد کنند. هکرها از این طریق می توانند وارد شبکه های وی پی ان شرکت ها و موسسات دولتی شوند و داده های خصوصی و حساس آنها را سرقت کنند.

حملات ویشینگ از اواسط ماه جولای شدت گرفته و هکرها با سایت دامنه های شبیه به صفحه لاگین وی پی ان شرکت های خصوصی تلاش می کنند تا کارمندان را به بازدید از این صفحات و ورود اطلاعاتشان ترغیب کنند. در جریان این حملات معمولا کارکنان جدید شرکت ها و پرسنل تازه بخش آی تی آنها هدف قرار می گیرند. کارشناسان امنیتی هشدار می دهند تا زمانی که دورکاری گسترده به علت شیوع ویروس کرونا ادامه یابد، حملات ویشینگ نیز تداوم خواهد یافت و ناآگاهی و کم اطلاعی کارمندان منجر به سرقت اطلاعات خواهد شد.

پلیس فتا نیز در این زمینه هشدار می دهد که معمولا در این حملات مخاطب یک تماس تلفنی دریافت می کند. در این تماس مهاجم، مخاطب را فریب می دهد تا اطلاعات شخصی خود را افشا کند تا از این طریق آسیب و زیانی به وی وارد کند. به عنوان مثال، مشتری تماسی را در آخر هفته یا ساعات تعطیلی بانک دریافت می کند که وانمود می شود از طرف مرکز تماس بانکی است که در آن حساب دارد. بنابراین کاربران نباید به تماس های مشکوک پاسخ داده و اطلاعات محرمانه و شخصی خود را که شامل رمزهای عبور و کد احراز هویت شبکه های اجتماعی است، در اختیار دیگران قرار دهند. همچنین باید از نصب برنامه ها از منابع نامعتبر و شبکه های اجتماعی، که از آنها اطلاعات شخصی می خواهد، خودداری کنند.

گفتنی است ویشینگ (Vishing) یکی از انواع فیشینگ است که در آن کلاهبرداران با استفاده از ترفندهای مهندسی اجتماعی و از طریق تماس صوتی (voice)، اقدام به جمع آوری اطلاعات شخصی و مالی شهروندان می کنند. در این نوع کلاهبرداری، کلاهبرداران عموما با استفاده از اعتماد مردم به تلفن های ثابت که به نام سازمان یا شخص ثبت شده است، اقدام به جلب اعتماد و کلاهبرداری از آنها می کنند و مهم ترین هدف ویشینگ (Vishing) سرقت اطلاعات کارت بانکی یا اطلاعات هویتی افراد است.

از سوی کمیسیون فدرال تجارت آمریکا ضرب الاجل برای ۹ شبکه اجتماعی تعیین شد
کمیسیون تجارت امریکا به ۹ شبکه اجتماعی و سرویس پخش ویدیو دستور داده اطلاعات درباره شیوه های استفاده از اطلاعات کاربران برای مقاصد مختلف از جمله تبلیغات را ظرف ۴۵ روز اعلام کنند.

به گزارش مهر کمیسیون فدرال تجارت امریکا به ۹ شبکه اجتماعی و شرکت انتشار ویدیو دستور داده جزئیاتی درباره روش های به کارگرفته شده از سوی این شبکه ها را برای حفظ حریم شخصی کاربران گزارش دهند. این موارد شامل شیوه های جمع آوری اطلاعات و استفاده از اطلاعات شخصی کاربران نیز می شود. همچنین این سازمان از آمازون، بایت دنس(مالک تیک تاک)، دیسکورد، فیس بوک، ردیت، اسنپ چت، توئیتر، واتس اپ و یوتیوب خواسته تا اطلاعات درباره تبلیغات را ارائه کنند و توضیح دهند این فعالیت ها چه تاثیری روی کودکان و نوجوانان دارد. این شرکت ها از زمان دریافت دستور ۴۵ روز فرصت دارند تا در این مورد پاسخگو باشند؛

به طور دقیق این شرکت ها باید گزارشی درباره چگونگی جمع آوری، استفاده، ردیابی، تخمین اطلاعات کاربران یا دستیابی به داده های شخصی و مردم شناختی، چگونگی تعیین آنکه کدام تبلیغات و محتوا برای مشتریان نشان داده شود، استفاده از الگوریتم های روش های تحلیلی برای بررسی اطلاعات کاربران، شیوه قیاس، ترویج و تحقیق درباره میزان توجه کاربر و همچنین تاثیر فعالیت های آنان بر کودکان و نوجوانان اطلاعاتی در اختیار کمیسیون فدرال ارتباطات قرار دهند. وب سایت «آکسیوس» اشاره می کند، کمیسیون فدرال تجارت امریکا قدرت انجام تحقیقات وسیع را دارد. اطلاعات جمع آوری شده در چنین مطالعاتی مسیری ایجاد می کند تا درصورتی که مقامات، اطلاعات قابل توجه را به دست آوردند، راحت تر فرآیندهای حقوقی را طی کنند.

اعضای این کمیسیون ۴به یک به نفع صدور این دستور رای دادند. «روهیت چوپرا»، «ربکا کلی اسلاتر» و «کریسیتن ویلیسون» از اعضای این کمیسیون در بیانیه ای مشترک اعلام کردند تحقیق مذکور از فعالیت های شبکه های اجتماعی پرده برمی دارد و به طور دقیق آنها را بررسی می کند.

About downloadvpn

Check Also

اینترنت

وزیر ارتباطات: نه نامه فیلتر فیلترشکن ها را دیدم و نه امضاء کرده ام!

وزیر ارتباطات: نه نامه فیلتر فیلترشکن ها را دیدم و نه امضاء کرده ام! رئیس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.