مروری بر بزرگترین حراج دنیا در سال2018
کم کم به روزهای پایان سال میلادی نزدیک میشویم و همه فروشگاههای بزرگ دنیا اعم از آنلاین و آفلاین دنیا در حال آماده شدن برای جمعه سیاه یا همان حراجمعه هستند. به گزارش TechCrunch در سال گذشته کاربران آمریکایی بیش از 5 میلیارد دلار در روز حراج بلک فرایدی از فروشگاههای آنلاین خرید کردند. رشد 4درصدی خرید از فروشگاههای آنلاین در سال گذشته یکی موفقیتهای بازارهای اینترنتی در سال گذشته در آمریکا بوده است. البته این رشد و استقبال تنها در آمریکا اتفاق نیفتاده است.
علی بابا بزرگترین بازار اینترنتی چین در سال گذشته بیش از 25 میلیارد در حراجمعه و دوشنبه سایبری فروش داشته است. رشد 40 درصدی خرید از علی بابا یکی از موفقیتهای بزرگ این بازار اینترنتی است. کالاهای جذاب سال گذشته مثل 2018همیشه لوازم الکترونیک مثل پلی استیشن، تلویزیونهای LED، کارتهای هدیه والمارت، ایکس باکس سونی، دستگاه گوگل هوم، Mac book pro، تلفنهای هوشمندسامسونگ و دیگر محصولات الکترونیک است.
البته آمازون کالاهای جالبی دیگری را به عنوان محصولات پرفروش خود در حراجمعه سال قبل معرفی کرده است مثل یک آزمایشگر خانگی DNA برای تشخصیص DNA افراد خانواده و یک وسیله پخت و پز اتومات که بسیار مورد توجه خریداران قرار گرفته است.
اما موج کمپینهای فروش حراج جمعه در ایران هم سال گذشته غوغایی به پا کرد. بامیلو به عنوان اولین برگزارکننده حراجمعه در ایران، سال گذشته در ساعات اولیه کمپین بیش از پنج میلیون بازدید کننده داشت.
مردم طی فروش دو روزه حراجمعه بیش از 700 هزار کالا سفارش دادند. دیجی کالا نیز که برای نخستین بار این حراج را برگزار میکرد حدود ۲۷۶ هزار کالا را در این رویداد به فروش رساند.
سال گذشته بامیلو پاور بانکی 10هزار میلی آمپری را بهعنوان کالای پرفروش حراجمعه معرفی کرده است. محصولی که برای ایرانیان بسیار جذاب بوده و البته احتمالا با قیمت مناسبی هم به فروش رسیده است. اما پلی استیشن هم یکی دیگر از محصولات پرطرفدار در بامیلو بوده است که در هر ثانیه 65 عدد از آن به فروش رفته است.
دیجی کالا نیز محصولاتی مثل لپ تاپ، کوله پشتی، عطر، ایفون، مایکرویو، هدست و اسپرسو ساز را بهعنوان کالای جذاب و پرطرفدار خود در سال گذشته معرفی کرده بود.